Leerdoelen:
Je kent de betekenis van de volgende begrippen:
Verplaatsing, Snelheid op een tijdstip, Gemiddelde snelheid, Plaats-tijddiagram en snelheid-tijd diagram, eenparig rechtlijnige beweging, eenparig versnelde of vertraagde beweging.
Je kan het verschil omschrijven tussen snelheid op een tijdstip en gemiddelde snelheid.
Je kan uitleggen wat het verband is tussen afstand, tijd en snelheid.
Je kan een beweging analyseren aan de hand van een (x,t)-diagram of een (v,t)-diagram.
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
Bestudeer blz 8+9 en maak opdracht 1-7
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
Leerdoelen:
Je kent de betekenis van de volgende begrippen:
Gemiddelde snelheid
Je kan de gemiddelde snelheid tussen twee punten berekenen.
Je kan uitleggen in welke situaties de snelheid op een tijdstip ook de gemiddelde snelheid is.
Je kan uit (x,t)- en (v,t)- diagrammen de juiste informatie halen om een berekening te maken.
Bestudeer blz 14+15 en maak opdracht 9-20
Leerdoelen:
Je kent de betekenis van de volgende begrippen:
Helling en raaklijn.
Je kan uit een (x,t)-diagram de gemiddelde snelheid in een interval bepalen en de snelheid op een tijdstip bepalen met een raaklijn.
Je kan uitleggen waarom de helling van de grafiek in een (x,t)-diagram gelijk is aan de snelheid.
Bestudeer blz 20+21 en maak opdracht 22-24
Vandaag gaan we in de les alleen maar werken aan opgaven.
Aan het eind van de les moet je opgaven 25-28 af hebben.
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
Leerdoelen:
Je kent de betekenis van de volgende begrippen:
Gemiddelde versnelling, Versnelling, Vrije val, Valversnelling
Je kan rekenen met versnelling
Je kan berekeningen maken waarbij je verschillende formules voor beweging combineer.
Je kan redeneren met de formules voor beweging.
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
Bestudeer blz 26+27 en maak opdracht 30-38
Leerdoelen:
Je kent de betekenis van de volgende begrippen:
Versnelling op een tijdstip
Je kan uit een snelheidsdiagram de gemiddelde versnelling in een interval en de versnelling op een tijdstip bepalen.
Je kan uit een snelheidsdiagram de afgelegde afstand in een interval bepalen.
Je kan aan de hand van een (v,t)-diagram beredeneren hoe een beweging verloopt.
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
Bestudeer blz 32+33 en maak opdracht 43-49
Vandaag gaan we in de les alleen maar werken aan opgaven.
Aan het eind van de les moet je opgaven van de toetsvoorbereiding (1-9) af hebben.
Het filmpje is ter ondersteuning. Het kan dat er extra dingen worden besproken die niet binnen je eigen lesstof vallen. Maar veel van wat behandelt wordt kan je zeker gebruiken ter voorbereiding van je toets.
VWO: Bereidt je voor op de toets. De volgende les is er een toets over hoofdstuk 1. Neem daarvoor een geodriehoek en een rekenmachine mee.